1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

„Młodzi odkrywcy sekretów nauki AO”

nauka1

 

Projekt na lata 2017/2018 - Młodzi odkrywcy sekretów nauki AO - obszar I

obszary Rodzaj zajęć Nazwa zajęć termin sala prowadzący
Kompetencje kluczowe: kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo - techniczne
Kompetencje kluczowe

Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo- techniczne

Mali odkrywcy

Wtorek

8.00 - 9.40

21 E. Maciag -Chmielewska
Małe lego vedo

Wtorek

8.00 –8.45

24 I. Michalska

Lego vedo I gr

wtorek

13:40 – 15:10

28 K. Główka

Lego vedo II gr

czwartek

12:45 – 14:15

28 K. Główka
Z matematyką przez świat

Piątek

12:45 – 14.15

16 A. Raczyńska

Fascynujący świat matematyki, nauki i techniki.

Czwartek

9.50 – 11.20

świetlica K. Paliwoda
Grajdołek

Poniedziałek

16:20 – 17:50

15

A. Nikiel

Matematyczne ścieżki

Wtorek

14.30 – 16.00

26

M. Pawletta

Metoda eksperymentu:
Metoda eksperymentu

Nauki przyrodnicze

nauki przyrodnicze
Klub młodego odkrywcy przyrody Szczegółowy plan spotkań u prowadzącego 29

K. Koczwara

Klub Poszukiwaczy Legend

wtorek

14:35 – 16:15

25 A. Tańczuk
nauki matematyczne

Nauki matematyczne

Matematyczne Biuro Detektywistyczne

Środa

13.40 -15.20

16

J. Prandzioch

Bawię się i uczę z matematyką

piatek

8.55-10.35

świetlica

A. Majka

Matematyka dla smyka po angielsku

Piątek

13:40 - 15:20

10 A. Jadach
TIK: kompetencje cyfrowe z uwzględnieniem cyberbezpieczeństwa
Kompetencje cyfrowe z uwzględnieniem cyberbezpieczeństwa Przez szkiełko i oko: cyfrowy świat okiem kamery i własnym

Poniedziałek, wtorek

15.30-16.15

20 N. Szafrańska
Cyberprzemoc - zrozumieć zjawisko by lepiej reagować

wtorek

14.40- 16.10

28/29 D. Szelewska
Indywidualizacja pracy z uczniami ze spe: zajęcia zkk
Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne Zajęcia dla uczniów mających trudności w nauce kl. IV-VI

środa

8.00 – 8.45

25 B. Brzozowska

 

Uwaga Rodzice !!!


Nasz szkoła przystąpiła do projektu  „Młodzi odkrywcy sekretów nauki AO” w ramach projektu uczniowie będą mogli korzystać z dodatkowych zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje kluczowe w tym w miejscach edukacji bezpośredniej. Szczegóły w regulaminie udziału uczniów w projekcie.
Warunkiem udziału w rekrutacji jest złożenie w sekretariacie szkoły do dnia 04.11.2016r. wymaganych dokumentów zawartych w Regulaminie udziału uczniów w projekcie (dokumenty należy wydrukować w formie broszury lub pobrać w sekretariacie szkoły).

ZARZĄDZENIE NR 6/2016/2017

REGULAMIN UDZIAŁU NAUCZYCIELI W PROJEKCIE

REGULAMIN UDZIAŁU UCZNIÓW W PROJEKCIE

nauka2

Fascynujący świat nauki i technologii

 

Fascynujący świat nauki i technologii

logo animowane

 

 


W bieżącym roku szkolnym przystąpiliśmy do realizacji projektu „Fascynujący świat nauki i technologii” realizowanego przez Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji” w Opolu. Jego główne założenie to podniesienie jakości nauczania w opolskich szkołach podstawowych. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Człowiek najlepsza inwestycja”.

 

Projekt zakłada realizację następujących działań:

  1. Badanie predyspozycji i możliwości uczniów, które określi ich kompetencje, ewentualne braki i dysfunkcje oraz predyspozycje i zdolności.
  2. Zajęcia dla uczniów, które obejmują pracę z uczniem w szkole, jak i atrak-cyjne zajęcia wyjazdowe (do pracowni eksperymentalnych, ośrodków akademickich czy instytucji kultury).

W ramach tego zadania szkoły doposażone zostały w pomoce dydaktyczne.

Diagnoza predyspozycji przeprowadzona zostanie dwukrotnie: przed rozpoczęciem dwudziestogodzinnego cyklu zajęć pozalekcyjnych i po ich zakończeniu.

Jak funkcjonuje projekt w naszej szkole?
Biorą w nim udział wszyscy nasi uczniowie. Zajęcia pozalekcyjne odbywają się w 23 grupach liczących od 15 do 28 osób (w zależności od liczebności klasy, która stanowi grupę), pod opieką dwóch nauczycieli.

Tematyka zajęć dostosowana jest do wieku i umiejętności uczniów. W naszej szkole realizowane są następujące moduły:

  • "Zabawy w leśnej szkole"
  • "Zakładamy kwiatowy ogródek"
  • "W krainie ziół i przypraw"
  • "Okolica jakiej nie znamy"
  • "Rozmyślamy nad mową! – Jak dbać o poprawność i kulturę języka polskiego"
  • "Dbam o środowisko – jestem specjalistą"
  • "W leśnym skarbcu"
  • "Jak osiągnąć sukces"
  • "Zegary i zegarki"
  • "Pasjonaci i ich skarby"
  • "Nie bójmy się sukcesów"
  • "Poławiacze pereł – odkrywcy talentów"
  • "W świecie Matelandii"
  • "W poszukiwaniu szczęścia".



Nasi uczniowie uczestniczyli już w zajęciach odbywających się w pracowniach eksperymentalno – doświadczalnych RCRE w Opolu. Dzieci miały okazję wziąć udział w doświadczeniach związanych z mechaniką, optyką, techniką, muzyką, przyrodą oraz nowoczesnymi technologiami.



Część uczniów zrealizowała już swoje zajęcia wyjazdowe – odwiedzili gospodarstwa edukacyjne oraz stadninę koni.




Kilka klas czeka jeszcze na swoje wyjazdy.

Na kolejny rok szkolny zaplanowany jest udział czterdziestu uczniów klas starszych w zajęciach na Uniwersytecie Opolskim.

Nauczyciele realizujący zajęcia i ich grupy projektowe:
1.    Agata Tęcza – Tuszakowska
       Ewa Szelewska - Łuczkowska    1a, 4a
2.    Bernarda Brzozowska
       Agnieszka Śniegórska    2b, 5b
3.    Krystyna Dąbek
       Jolanta Prandzioch    3b, 4c
4.    Alicja Trojak
       Jadwiga Strzelecka    4b, 4d
5.    Izabela Kukla – Naskręt
       Aleksandra Grobel – Ciecińska    5d, 6b
6.    Aleksandra Rak
       Iwona Michalska    3c, 3d
7.    Anita Majka
       Adriana Olchowy    1b, 2a
8.    Iwona Bartmanowicz
       Barbara Grabarek    1c, 1d
9.    Barbara Serafin – Paluch
       Angelika Zielińska    2c, 5a
10.   Aneta Gawlik
       Tomasz Socha    6a, 6c
11.   Adriana Loranc
       Dorota Szelewska    5c, 6d
12.   Izabela Rostowska – Balawajder
       Katarzyna Gurbierz    3a

Liderem projektu, koordynującym wszystkie działania, jest Pani Ewa Boryczko.

 

Projekt "Polska dla zaawansowanych"

6 maja 2014 r. odbyła się prezentacja projektu” Polska dla zaawansowanych” realizowanego przez szóstoklasistów. Miał on na celu wykazanie się umiejętnościami  humanistycznymi, matematycznymi, przyrodniczymi oraz informatycznymi w praktyce. Jego równie ważne aspekty to kształtowanie umiejętności pracy w grupie, autoprezentacji oraz integracja zespołów klasowych. Uczniowie wykazali się ogromną pomysłowością, aby w interesujący sposób przedstawić regiony Polski. Obowiązkową prezentację multimedialną ubarwiały inscenizacje, tańce, piosenki, stroje  i potrawy regionalne. Występy grup oceniała komisja złożona z nauczycieli języka polskiego, matematyki, przyrody i informatyki, a podziwiać je mogli uczniowie klas czwartych i piątych.



Terminarz zajęć - Projekt Inwestycja w pierwszy krok - program rozwojowy szkół podstawowych Miasta Opola

efs kolor

kapital ludzki

 

 

Dot. realizacji  Projektu „Inwestycja w pierwszy krok - program rozwojowy szkół podstawowych Miasta Opola”  nr POKL.09.01.02-16-125/10
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Terminarz zajęć

Rodzaj zajęć

Dzień

Godziny

Sala

Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji

poniedziałek

poniedziałek

środa

czwartek

13.35 – 14.20

12.40 – 13.25

9.50 – 10.35

13.25 – 14.20

6a

6a

6a

6a

Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych

poniedziałek

wtorek

wtorek

środa

14.30 – 15.15

8.00 – 8.45

13.35 – 14.20

12.40 – 13.25

6a

6a

6a

6a

Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy

poniedziałek

czwartek

11.35 -13.15

9.05 – 9.50

11.20 – 12.05

gabinet logopedyczny

Zajęcia socjoterapeutyczne

i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej*

piątek

8.00 – 8.45

8.55 – 9.40

MS

10

Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy 

poniedziałek

czwartek

piątek

15.15 – 16.00

10.45 – 11.30

10.45 – 11.30

GK

GK

GK

Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne dla dzieci niepełnosprawnych

- biblioterapia

wtorek

14.25 – 15.10

czytelnia

Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne dla dzieci niepełnosprawnych

- rehabilitacja ruchowa

wtorek

 

gabinet piel.

Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych w zakresie nauk matematyczno-przy- rodniczych 

wtorek

14.00 – 15.30

6a

Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych w zakresie gier strategicznych rozwijających logiczne myślenie

poniedziałek

8.00 – 8.45

8.55 – 9.40

24

Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych w zakresie plastyki

poniedziałek

13.35 – 15.15

15

Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne – biblioterapia

czwartek

14.25 – 15.55

czytelnia

Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne – arteterapia

czwartek

13.30 – 15.00

5

* W grafiku ujęto grupę uczniów, dla których przewidziano 42 godziny zajęć. Pozostałe grupy, które objęte są zajęciami jednorazowymi, ujęte zostały w odrębnym harmonogramie.

"Inwestycja w pierwszy krok - program rozwojowy szkół podstawowych Miasta Opola"

kapital ludzki  efs kolor

 

 

Od września w naszej szkole rozpoczyna się realizacja projektu "Inwestycja w pierwszy krok - program rozwojowy szkół podstawowych Miasta Opola".
Zadaniami projektu objęci będą uczniowie klas I -III.
Termin rekrutacji: 7.09.2011 r. – 14.09.2011 r.
REGULAMIN NABORU I UCZESTNICTWA

Projekt "Piekna nasza Polska Cała"

Jak dobrze znam swój kraj? Takie pytanie postawili sobie uczniowie klas szóstych, realizując projekt "Piękna nasza Polska cała". Sześcioosobowe grupy zajmowały się przygotowaniem prezentacji na temat różnych regionów naszego kraju. Realizacja tego zadania uczyła trudnej pracy w grupie i efektownej prezentacji swoich osiągnięć. Łączyła treści z różnych przedmiotów: języka polskiego, historii, matematyki, przyrody i informatyki.
 
 



STREFA ODKRYWANIA TALENTÓW

logo psp15Projektowe Ośrodki Zainteresowańlogo pozik
„Strefa Odkrywania Talentów”
„PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY”

 

 

 

 

Od 1 lutego 2011 roku w naszej szkole dwie klasy pierwsze przystąpiły do realizacji Projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”. Jest to Projekt edukacyjny współfinansowany przez Unię Europejską w Ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa.
Koncepcja Projektu opiera się na teorii inteligencji wielorakich, której twórcą jest Haward Gardner oraz twierdzeniu, że „każde dziecko jest zdolne, a rolą dorosłych jest te zdolności odkryć, wspierać i rozwijać”. Wyróżnia on w odniesieniu do dziecka osiem typów inteligencji:

językową, ruchową,
matematyczno – logiczną,
wizualno – przestrzenną,
muzyczną,
interpersonalną
intrapersonalną.

Wykorzystanie w praktyce tej teorii poprzez pracę i zabawę w Projektowych Ośrodkach Zainteresowań wyposażonych w specjalnie dobrany na potrzeby Projektu zestaw pomocy i środków dydaktycznych,   zapewni uczniom doświadczenia edukacyjne, emocjonalne i społeczne na miarę ich zainteresowań, uzdolnień, możliwości i indywidualnych potrzeb.
Projekt stwarza warunki do wszechstronnego rozwoju dzieci, ich umiejętności, kreatywności, ciekawości poznawczej i otwartości na wiedzę. Jest okazją do wspólnej zabawy, poznawania siebie i innych, odkrywania świata. Umożliwia działania we wszystkich dziedzinach aktywności dziecka prowadzących do rozwijania każdej z ośmiu typów inteligencji, przede wszystkim zaś do rozwijania „mocnych stron”, indywidualnych uzdolnień i wykorzystania ich do wspierania „słabszych stron” dziecka.
W projekcie biorą udział wszyscy uczniowie danej klasy. Praca z dziećmi prowadzona jest w ramach zajęć obowiązkowych oraz na zajęciach dodatkowych dwa razy w tygodniu. Realizacja zajęć pozalekcyjnych oparta jest o własny autorski plan pracy nauczycielek uwzględniający indywidualne profile inteligencji dzieci. Zajęcia  zakończą się  w czerwcu 2011 roku pokazem efektów pracy, umiejętności dzieci i ich osiągnięć.
 
loga
 


800 lat opola

Nasze sukcesy

logo Erasmus

Blog SKO

sko2

e_dziennik

baner vulcan 1

Partnerzy

bilingual future logo placowka partnerska PLYHE partner merytoryczny logo 2017

BIP

bip logo pomn1 grad